Pages

My 3H

My 3H

Thursday, July 30, 2009

Saya Hadif laa

Ermmm..HelloooSmileys..Ini saya la Hadif Qusyairi.Ehehe.Jgn bg tau mama saya tau yg saya curi2 buat entry ni.Saya tengok mama sdg sibuk kat dapur.Lagipun mama dh lama tak buat entry pasal saya kan.
Saya skrg dh 6 bln.Tak lama lagi nak masuk 7 bln.Wah,cepatnye saya membesarkan.Tapi saya nak jadi baby lama2,nak puas2 manja ngan mama n abah.
Nak tau tak,saya sekarang ni makin nakal dan lasak.Hari tu saya pernah jatuh katil,gedebuk besaw! Mama saya panik.Saya nangis dgn kuat.Saya rasa mcm ada bintang2 kat kepala saya.Kesian mama,tak habis2 slhkn diri sebab cuai.Tapi mama tak sengaja,sebab mama tak tau pun yg saya dh pandai bergulik2.Tapi saya nangis tak lama.Lepas mama pujuk2 dan agah2,terus saya ketawa.Sekrg mama dah fobia nak letak saya kat katil sorang2.
Saya juga sekarang ni dh pandai round2 rumah guna walker.Seronoknye.Saya juga suka kacau brg2.Hari tu saya dpt tumbangkan jemuran transformer mama(jemuran dpt dilipat).Mama terkejut dgr bunyi jatuh.Saya pun nangis.Padahal tak kena saya pun.Saja je nak minta dukung.
Image Hosted by ImageShack.us
alamak lariiiiiii


Kalau menangis kdg2 saya mcm sebut "maa" n "bah" tau.Tak tau la kebetulan atau tak.Tapi memang betul saya sebut.Kdg2 mama dan abah saya sengaja buat saya nangis tau,nak dgr saya sebut mcm tu.Tapi saya nangis makin kuat pulak,smpai mama n abah panik diamkan saya.Haa,baru diorang tau kan.

Ermm..saya nak bagitau jadual rutin harian saya dgn mama.Saya happy sgt dijaga oleh mama 24 jam,sebab tu la saya syg sgt kat mama saya.

Pukul 8/9am: saya bangun tidur.Main2 ngan mama dlu then bru mandi.Saya paling suka waktu mandi.

Pukul 10am: saya makan.Kdg2 mama marah tau tym suap saya.Sebab kdg2 saya tak mau buka mulut.
Image Hosted by ImageShack.us
ermm..Mama org mkn kena ambil gambar gak ke?


Pukul 12pm: saya menyusu dan tidur.Selalunye waktu mcm ni saya tidur kejap sahaja.

Pukul 3pm: saya akan menyusu lagi dan tidur lagi.
Image Hosted by ImageShack.us
saya sdg bermimpi


Pukul 5pm: masa untuk saya mandi.
Image Hosted by ImageShack.us
cepat la mama,hadif tak sbr nak mandi ni

Lepas mandi saya selalu menyusu dan tidur.Sebab lepas mandi saya rasa hangat dan nyaman.
Image Hosted by ImageShack.us
dgn puting nyotnyot kesygn saya


Pukul 7pm: waktu saya main2 dgn mama dan abah.Diorang suka agah2 saya,nyanyi2.Abah saya selalu bdzikir dgn saya.Saya pun buat nada suara mcm abah saya bdzikir.Kdg2 saya tengok barney.Itu lah kartun kesukaan saya.
Image Hosted by ImageShack.us
jom main!


Pukul 8pm: saya kena suap makan lagi.Sambil tengok barney.
Image Hosted by ImageShack.us
i'm full mama


Pukul 9.30pm: masa untuk ganti pampers.Sapu minyak kat dada,perut,belakang,betis dan tapak kaki.Terus mama pasangkan barut.
Image Hosted by ImageShack.us
geli la mama


Pukul 10pm: menyusu dan seterusnya masa untuk saya tidur.
Image Hosted by ImageShack.us
ini lah tempat tidur saya.Sangat selesa dan nyaman.Gud nite mama


Pukul 3am: biasanya saya bangun untuk menyusu lagi

pukul 6/7am: saya akan menyusu lagi dan sambung tidur

Hmmm..Kdg2 jadual tu berubah juga tau.Kdg2 saya makan dlu lepas tu mandi.kdg2 saya makan 1x sehari je.Kdg2 saya tidur lama sgt sampai jadual mandi dan nenen saya berubah.Mesti laa,sebabnye saya kan masih baby

Alamak mama dh dtg la.Saya off dulu ya,nanti mama nampak saya buat entry ni.Lagipun saya dah ngantuk laaaa huwaaaarrgghh.....Smileys

16 comments:

Noina said...

amboi hadif nih..hehe..6 bulan dah pandai main komputer.hehe..bijak2..mama tolong tekan uruf yekk..hahaha..semangat tul badan hadif..kasi sket kat kakak Nabila yek..kakak Nabila kurus sgt..huhu..

Intan said...

Uiii bam-bam tul lengan dia...rasa nak ku cubit2 je :) Wahh spi jatuh tempat ampaian kain tu ye hadif...ekekek...kuat tu!

Best kan mama jaga hadif 24 jam...nanti dah besar jadi anak yg baik ye, ingat balik jasa2 ibu dan ayah kay sayang ;)

Intan@mama Hadif-Brunei said...

Noina: Aunty ina..A'ah Hadif dh pandai tekan2 komputer la.Sng je,hadif dudk kat riba mama.Lps tu kacau2 lappy,smpai tgn hadif kne babab.Heheh..kak nabila kurus ke gemuk ke,dia tetap cantik.Tetap comel la aunty.

Intan: hadif memang nakal,dlm 1 hari ada je bnda yg nak d explore.Aduu..Jgn la ggit2.Cakittt.ok aunty intan.Hadif jnji nak jd budak baik mcm kak arissa yg cute tu.

eyna said...

comel gile post ni........

Ain said...

syok gila baca post ni.. cam betul2 hadif yg post..
hehehe

Intan@mama Hadif-Brunei said...

Eyna: post je ke comel?Org yg buat post mcm ne?Ehehehe.Ni idea spontan tau.Mata tak ngantuk terus buat entry ni.Ehe

Ain: memang betul hadif buat la aunty.Tak pcya ek.Meh la dtg sini hadif bleh ajar ahnaf sekali(ayat tak boleh pakai) ehehe.

Anonymous said...

next page

Also visit my webpage: Browse Around This Website
Here is my weblog Click To Investigate

Anonymous said...

check my reference

My homepage bankrupty law
My web-site ... bankruptcy lawyers in jacksonville fl

Anonymous said...

Check Out This Site

my web site http://www.uberbooster.info
Look into my web site Look At This Site

Anonymous said...

Hello there! I simply wish to give you a huge thumbs up for the great info you
have right here on this post. I'll be returning to your site for more soon.

Also visit my website :: Buy Solar Panels Online India

Anonymous said...

My brother suggested I might like this web site. He was entirely right.
This post truly made my day. You cann't imagine just how much time I had spent for this info! Thanks!

Look into my weblog: www.edu-bl.ch

Anonymous said...

Thanks for your marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you happen
to be a great author.I will make sure to bookmark your blog and may
come back in the future. I want to encourage you to ultimately continue your great posts, have a nice weekend!


My homepage ... http://www.wiki.chargerbots.info/

Anonymous said...

If you want to increase your know-how just keep visiting this web site and
be updated with the hottest news posted here.

my blog; mederma stretch mark therapy reviews

Anonymous said...

Hi there just wanted to give you a brief heads up and let you know a
few of the pictures aren't loading correctly. I'm not sure
why but I think its a linking issue. I've tried it in two different browsers and both show the same outcome.

Here is my homepage mederma stretch mark therapy reviews

Anonymous said...

Thanks for finally talking about > "Saya Hadif laa" < Loved it!

Here is my page :: stretch mark creams

Anonymous said...



my homepage; homepage

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.