Pages

My 3H

My 3H

Friday, August 21, 2009

Selamat berpuasa esok



Aku nak ucapkan selamat menunaikan ibadah puasa pada semua umat muslim.Macam tak caya je kite nak berpuasa,cepat tul masa berlalu.Tahun lepas berpuasa ketika hadif masih dalam perut(mak buyung)ekeke.Tahun ni puasa sambil layan kerenah anak le.Gerenti meriah.

Esok pulak memang dh plan awal,berbuka kat rumah mak aku.Dah jadi kebiasaan tiap tahun.Puasa pertama wajib berbuka ramai2.Huhu.Sure havoc.Tahun ni mak aku dh tambah dua orang cucu,hadif dan qisya(anak adik aku).Kitorang berdua 1st tym jadi mama.Mcm mane la gaya kitorang sok.Moga2 la anak2 tak meragam ketika menunaikan ibadah puasa esok.Apa2 pun anggap je itu semua dugaan.Kena sabar le kn.

Tahun ni juga aku dan hubby berpuasa kat rumah sendiri.Esok sahur,aku sendiri la yg masak.Nasih baik dh terbiasa bangun subuh2 buat susu hadif.Tak le liat sangat nak bangun.So malam ni aku kene prepare awal,apa nak dimasak esok.
Ada ker patot aku asyik terfikir yang aku takut terlajak makan bubur hadif,wahahaha.Memang aku hari2 tym suap hadif makan.Bubur yg terkena kat jari,gerenti aku jilat.Sedap woo..Kahkahkah.Harap2 aku tak buat mcm tu la esok.

So kepada u ol,sekali lagi aku ucapkan selamat berpuasa.Semoga ibadah puasa kita di terima oleh-Nya.Aminnn...Di bulan mulia,di hari keberkatan ini aku nak minta ampun dan maaf jika ada kesalahan.Sama2 lah kita mensucikan hati kita agar terhindar dari segala hasad dengki,kebenciaan dan sebagainya.


Salam sayang dariku,

2 comments:

Intan said...

Selamat berpuasa to intan and family :)

Intan@mama Hadif-Brunei said...

Makasih intan..Slamat berpuasa gak buat intan sekeluarga.Arissa bam2 tu,jgn kasi posa tau.Ekeke

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.