Pages

My 3H

My 3H

Sunday, October 18, 2009

kata diet...

Semalam aku telah 'ter'masak makanan favorit laki aku.haha.Ada lak termasak ek.Sebabnye aku tau dia diet.Tambah2 lak aku pun memang terliur nak makan benda tu.Apa ek?

Alah simple jek tahai rebus..ermm..rasa2 kat Malaysia ada ke tak tahai ni ye?Intan pun kurang pasti.Tapi rasa2 ada la,sebab fil aku selalu beli kat KK.Hmm nanti la kut2 ada yang tolong jawabkan.
Tahai ni adalah dari ikan tamban(tak tau nama specificnya).Ikan ni kecik2 je,dah tu banyak tulang.Ikan ni dipanggang atas api then dikeringkan jadilah tahai.

Image Hosted by ImageShack.us
ni la rupe tahai tu.yang dah direbus tak sempat lak nak snap.dah habis.heheh.


So pendekkan cerita,aku pun masak lah tahai rebus tu.Sangat senang,cume perlu bawang merah,bawang putih,halia,asam dan cili potong.Rebuslah semua ngan tahai2 tu sekali.Aku lak termasuk cili banyak,fuh memang berasap telinga.hehehe.Lepas tu masak sotong kicap lak.Sayur takda,sebab lupa beli.huhu.

Siap masak....

Aku: bang,jom makan.Makanan dah siap ni..

Abg: ok,tapi abg makan sikit ja tau..

Aku: ohh ye..lupa la..abg kan diet..(sambil menyudu nasi kepinggan)..banyak ni cukup ke?

Abg: cukup2.. Macam banyak gak tu.takpe la..

Makan....

Abg: emm..sedap la..berselera lak (menambah nasi lagi)

Aku: *melirik ngan hujung mata* aik?? Kata diet....

Abg: macam mana nak diet,bini abg dah masak sedap2.

Aku: ha..ye le tu..org diet ni kene la kuat iman..

Abg: *sengih* hehe..esoklah abg diet yang.. (continue makan)

Haha,tu la pekena tahai rebui asam2 pedas.Laki aku memang tak leh tahan dengan tu.Memang bertambah selera.Betul gak bak kata pepatah 'pikat suami dengan perutnya' eheh..nasib la selera laki aku ni jenis simple2 n senang2 je.Tapi ada gak favorit dia yang aku belum pernah try nak masak.Selalunya masakan mak aku.huhu.Sebab tu kalau terliur kitorang beli bahan2 then suruh mak aku masak.Antara yang menjadi favorit dia soto,mee rebus,nasi ayam dan kuih pau.huhu mak..rindu lak kat mak.Kejap lagi kite pi sana ye.....

Ok la..dah time nak siap2kan Hadif dah ni.Lepas tu packing barang2 Hadif.Hadif,kite pergi rumah nenek yee....hmm..planning petang karang nak bawa Hadif main playground kat pantai Muara.Tengok la kalau cuaca ok.Pantai Muara ni dekat jek dari rumah mak aku.Nanti lah aku tempek gambar2 pantai tu yek,tu pun kalau jadi pergi sana petang karang.



3 comments:

Anonymous said...

This paragraph will assist the internet visitors for
building up new webpage or even a weblog from start to end.


My page top 10 products

Anonymous said...

This piece of writing offers clear idea in favor of the
new visitors of blogging, that really how
to do blogging.

Review my page ... video reviews

Anonymous said...

Hello just wanted to give you a quick heads up.
The words in your post seem to be running off the screen in Internet
explorer. I'm not sure if this is a formatting issue or something to do with internet browser compatibility but I figured I'd post to let you know.
The design look great though! Hope you get the problem resolved soon.
Kudos

Also visit my webpage ... top 10 products

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.