Pages

My 3H

My 3H

Wednesday, March 31, 2010

Check up 25 minggu+ & check up Hadif 1 thn 2 bln+



Hari sabtu yg lepas aku ada check up kat klinik.alhamdulilah.kandungan aku sehat2 je.dh cecah 25 minggu lebih (6 bulan)..seperti biasa gak la bangun pagi2,mandi.siapkan itu ini then hantar hadif kat rumah nenek dia.kali ni aku dh pindah klinik baru.dekat je depan kawasan rumah mak aku.nak jln kaki pun boleh.tapi tak larat ler.ehehe..

Best gak klinik tu.beberapa kali ganda besar dari klinik yg dulu.tu pun bru je siap.masih lapang lagi.so mcm selalu,sampai je kat sana timbang berat.sama gak cm bln lepas dh naik 2kg.alhamdulilah maknanye baby membesar.urine pun ok.cume tekanan darah aku agak tak memuaskan sikit.nurse ckp tak cantik.tekanan darah aku hari tu rendah..90/50 jek.huhu.ni la gara2 kurang tdor mlm tu,tak tau lak nape mata aku susah sgt nak lelap.tu yg sampai jd mcm tu.terus ler kene bebel ngan nurse.."balik klinik ni rehat cukup2 k,kalau rase nak tido bawa je tido..kejap pun dh ok" huhu.aku ok kn je.aku ni bukan la jenis yg kuat tido.tapi memang berharap dpt tido ptg2.camne ek.

Lepas tu check jantung baby n sukat perut..semua ok.nurse siap gelak lagi baby aku duk ligat tendang2 alat dgr jantung tu.huhu.sgt2 ler aktif anakku ini.
Dah siap semua,nurse pun bagi tarikh next appointment.3hb april,sabtu ni aku kene dtg awal sebelum jam 7.45.huhu.aku kene minum glucose nak cek kandungan gula dlm darah.so mlm tu kene posa la start jam 12..then 17hb april lak aku kene amik darah lagi,ni utk blood count mcm slalu sbb aku memang ada kes low hb.check up seterusnye lak pada 21hb april.masa tu aku dh 7bln lebih so nurse tu ckp aku dh tak jumpe nurse lagi,mula hari tu aku kene jumpa doktor tiap2 2 minggu sampai bersalin.sebab doktor nak pantau keaadan parut c-zer aku ni.nurse siap pesan kalau2 tempat c-zer tu rasa sakit sgt cepat2 bawa hopital n terus ke labor room,huhu.seram lak aku dgr dia ckp mcm tu.harap2 tak de la terjadi.

Tu je la cerita aku tentang checkup kali ni.ni nak cerita tentang check up anak bujang aku lak.dia punye apointment selang sehari je dari check up aku.huhu.sgt le letih.
Mcm biasa gak la dtg je kat klinik terus buat timbangan.berat hadif tak byk naik..9.9kg je.nurse ckp ok,ada peningkatan.jgn turun sudah.tinggi hadif lak 77.5cm

Hari tu hadif punye mood trsgt lah ok.dia siap bebel2 lagi kat nurse.sgt peramah! Dlm bahasa dia la.nurse pun excited tengok dia hari tu,sampai duk layan hadif main2 ngan brg2 atas meja.hadif pe lagi semua yg ada dpn mata dia gerak2 kunun2 jd kereta,siap ada bunyi lagi.hehe.lawak tul anak mama sorang ni.lepas tu bila dh boring,terus turun n kuor bilik.jenuh kejar dia.sebab nurse belum siap lagi,nak check gigi hadif..dia ckp cantik,haha.ye ke..gigi hadif kn beso2 bak kata adik aku,gigi sponge bob..kejam sungguh..nurse pesan dh boleh gosok gigi dia.aku bgtau memang dh gosok pun hari2.ehe.

Lepas tu,nurse pun bg tarikh next appointment hadif pada 7hb jun nanti.actually hari tu hadif ada injek flu,tapi ubat injek dh habis.so next checkup nanti dia bagi injek.masa tu hadif dh 1 thn 5 bln.harap2 injek tu tak kasi demam ler.

Dah selesai kite pun balik,hadif sempat nak ngorat budak perempuan kat sana.siap kejar lagi masa budak tu nak balik.malunye aku,sebab ramai yg gelak tengok gelagat hadif hari tu.mcm jd tumpuan lak.hadif very2 friendly..hampir semua org nak di tegor,aku lak yg segan tengok perangai dia..tak tau le nape..selalu tak mcm tu.ala mama ni hadif dh besar la mama,dah pandai nak cari kwn.tapi yg peliknya budak lelaki tak lak dikejar,siap dia buat tak nampak lagi..budak perempuan gak yg kamu minat.tambah2 lak yg pakai tocang..hoho.dh pandai carik yg cantik2,jgn le mcm tu syg..nak tunjuk gentle tu tunggu la dh besar nanti.mama belum puas pun peluk2 n cium2 hadif hihihi...

note: gambar ni tiada kene mengena ngan tajuk di atas ye..ni masa kite jln2 kat supermarket hari tu..terus pakat ngan huby nak buli hadif pakai topi gegurl.hihihi..comel tak??mcm gurl betul kan..tapi yg pastinya hadif tetap boboi mama..mwahhh...


1 comment:

Anonymous said...

Keep this g╬┐ing please, great job!

my page: unlock iphone 3g

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.