Pages

My 3H

My 3H

Wednesday, July 7, 2010

Dah jadi abang ler

Dah lama rasanya tak cerita pasal hadif kn..ehe..anak sulung aku ni mcm dh besar je,mcm dh boleh harap je..ye la hadif kn dh jadi abg..alhamdulilah..semenjak dh ada adik ni hadif jarang meragam.kalau ada pun meragam ada sebab..tapi lately dia kuat mengamuk er..pantang kite tak tunaikan permintaan dia atau kite rampas mende yg dh kat tgn dia sure ngamuk..habis semua mende yg berdekatan akan di baling..fuh..perangai sape kh itew..ganash sungguh..

Hadif dah pun berusia 1 tahun 6 bulan..tak terasa kn..6 bulan lagik dh nak 2 tahun..tak sabarnye menanti anak2 membesar..tak sabar nak tengok diorg bermain sesama.harap2 tak kuat gadoh..ye la tu..aku dulu kecik2 pun kuat gak gadoh ngan adik beradik..huhaha..
Reaksi hadif kat hanif?? Hmm..so far takde la di kerjakannye sgt..tapi kalau dh geram..tak leh letak hanif sembarangan woo..laju je tgn dia nak cocok mata,nak cocok mulut..kalau dtg sayang tu dia usap2 lembut je kepala hanif siap nyanyi2 lagi..tapi utk keselamatan terperinci aku letak je hanif dalam playpen..kang tak pasal2 dibuatnye hanif mcm patong..huhu..

Kekadang tu hadif mcm nak minta perhatian lebih je..agaknya still dalam situasi terkezut kot,sebab ada budak lain dlm pelukan mama ngan abah dia..ye la kalau dulu kite tumpukan perhatian sepenuhnya kat dia sorang..sekarang ni kene bagi2 lak..pernah gak dia ngamuk kat abah dia sebab abah dia dukung hanif..huhu..so terpaksala abah dia pass hanif kat aku,terus dukung hadif..terus hadif buat muke sengih..puas hati le tu..

Kehidupan aku lak semenjak dh ada dua anak ni memang betul2 sibuk..aku masih lagi dlm tempoh menyesuaikan diri..tambah lagi sekarang kitorang dh balik rumah..so trsgt le bz..bangun pagi2 je dh kene layan anak2..mlm lak memang tido2 ayam je,sbb hanif kuat menyusu..alhamdulilah hanif jenis tak kuat ragam..nangis nak nyusu je..yg selebihnya dia bantai tido..

So aku kene la ambik peluang waktu hanif tidor utk habiskan masa ngan hadif..tak mau hadif rasa tersisih ngan kehadiran adik dia le kan..kdg2 kesian sgt tengok dia main sorang2..padahal hadif ok je..aku lak yg fikir bukan2 huhu..ni la perasaan bile dh jd mak kan..kite nak yg terbaik je buat diorang..

Insyaallah.. Semoga aku mampu jadi ibu yg terbaik..yg mampu memberi kasih sayang seadilnya buat anak2 ku..yg mampu membesarkan mereka dgn tanganku sendiri..Hadif Qusyairi & Hanif Qusyairi...mama sygkan kamu lebih dari segala2nya..kalian lah harta yg paling berharga buat mama dan abah.....

secara rasminya dh pun bergelar seorang abg..hmm..lately ni hadif memang kuat mkn er,ada2 je yg dia nak..tengok le tu bantai mkn keropok sorang2..


abg yg nakal..aku pura2 mintak keropok, boleh dia buat muka mcm tu..huhu..geram sgt kat dak ni..


anak2 kesayangan hamba..dh besar nanti jgn gaduh2 tau.psst..dlm pic ni mcm gaduh je kn,hanif mcm mrh je kat abg..mcm merajuk je..hihihi..hadif lak tak mau kalah ngan adik..adik msuk bouncer dia nak gak duduk dlm tu,so terpaksa la keluarkan rocker dia tu..hmm..hadif..hadif..


3 comments:

Rizziela said...

Bestnya abg Hadif dah dapat adik kan?

Jaga adik baik2 tau.jangan buli adik plak nanti

Intan@mama Hadif-Brunei said...

A'ah memang best la aunty ziela..haziq bila lagik nak dpt adik..ehe..ok..hadif janji nak jd abg yg terbaik..

Lynn Nasir said...

saya pun mcm tu dulu masa baru dapat anak second. risau la diorg leh ngam ke tak. tapi nampaknya okay je. mmg main sama2 la. budak2 hatinya suci, insyaallah..okay tu nanti :)

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.