Pages

My 3H

My 3H

Monday, July 26, 2010

Geramnyeeee...

Ni aku nak cete la pasal pagi kemarin..al kisah nak beli susu hadif.memandangkan susu dia tu mcm tak cukup je..nak sampaikan waktu shoping brg dia nanti a.k.a tym payday le kan..hadif sekarang ni makin kuat minum susu..ni pun baru beli 1 paket yg 650g,tu pun tak cukup gak..ohh ya hadif minum susu dutchlady 123 perisa madu asli..biasa tiap bulan kita beli buat stok yg 1 kg tu dlm 3 paket..selalu cukup je 3 paket tu.sekarang ni kena tambah la jwbnya..kebetulan lak sekarang ni kat kedai2 tak byk stok yg 1kg yg perisa madu..susah tul nak cari.so terpaksa la beli yg 650g tu buat top up sementara..

Memula aku nak ikut huby pi kedai..sbb tiap2 bulan memang aku yg pilih brg2 keperluan anak.huby tau bayar je..fikir punya fikir,tak jadi nak ikut.sbb leceh la nak bawa baby lagi..so aku suruh huby je beli susu hadif tu..aku siap ingatkan berkali2 lagi tau nama susu tu..aku sebut dutchlady 123 yg madu..huby lak dgr sambil senyum2 lagi,perli le tu sbb aku duk membebel je..dia mls nak dgr terus la pi kedai..biasa kite beli kat kedai runcit yg dekat ni je.tapi dh takde stok susu tu.even yg 650g pun takde kat situ..so kene la encik huby pi ke supermarket Pertama Jaya..agak jauh gak ler dari rumah..nak tak nak kene gak kan.kat sana je ada stok..

Sampai je huby kat rumah terus tunjuk kat aku plastik yg berisi susu tu..aku bengang je! Belum keluarkan lagi pun susu tu dari plastik.aku dh tau dh dia SALAH beli..

Aku: apasal beli susu dumex??

Huby: ehh..betul la susu hadif dumex..dugro kan? Ni la..belambak tau kat sana perisa madu..yg 1kg pun ada..

Aku: (sabar2 tarik nafas) kan aku dh berkali2 pesan tadi susu dia yg dutchlady 123..yg kotak biru tu...

Huby: laa tadi tak sebut pun..yg mama sebut 123 je..habis yg dumex hari tu susu sape?

Aku: tu susu hanif ler..tak sama.. (menahan geram padahal aku dh pesan berkali2 tadi!)

Huby: aduhh..so kene tukar la ni?

Aku: habis tu nak bagi hadif minum susu tu?kita dh try kat dia hari tu kan..tak ngam..dia cery bery n timbul ruam bla bla bla..

Huby: hish...jgn le..ok la babah pi tukar..aduhh..letih la camni,jauh lak tu..

Aku: (diam je tengok huby berlalu..dlm hati kesian gak tapi aku memang gerammmm tul..tengok muka dia pun rasa mcm nak marah campur nak gelak)

Dah sampai kat rumah..dia terus hantar plastik isi kotak susu tu kat dapur,dh tak tunjuk2 dah..muahaha..geram le tu sbb aku dok bebel je tadi..tapi waktu dia balik tu aku diam je tak ckp pape,encik huby pun diam je siap landing baik punya kat sofa tengok tv....tu la sape suruh confident je tadi orang cakap tak mau dengar..dia sengih2 senyum lak..tau la ngan bini dia ni yg suka bebel..nasib la huby aku ni jenis tahan telinga..kadang yg geram tu..aku bebel..dia siap main2 ngan hadif lagi,tak cukup ngan tu dia pakat ngan hadif lak suruh hadif tutup telinga..wahhh gerammmmm hokey......


4 comments:

Lynn Nasir said...

hehehe..sabar ye intan..para suami mmg mcm tu. pelik sket genetik mcm sama je sumer suami dlm donia nih, kekeke!

Intan@mama Hadif-Brunei said...

Hehe tu la kan kak lynn..kene sabar je la jwbnye..baik buruk pun somi kite gak walaupun hari2 buat kite pening....ekekeke..

Rizziela said...

Nasib baik Haziq minum susu badan..kalau x ..akak rasa abg pun jadi mcm hubby intan gak

Anonymous said...

Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
Look advanced to more added agreeable from you!
By the way, how can we communicate?

My weblog :: click here

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.