Pages

My 3H

My 3H

Friday, August 20, 2010

2 bulan sudah

17hb hari tu genaplah hero kedua aku si Hanif yg ke 2 bulan..dah mcm2 perangai dia sekarang ni..daku pun kdg2 naik geram okay, Hanif punye sora alahai sangat2 lah bising..kalau abg Hadif tengah tidor boleh sampai terbangun..Hanif paling tak suka kalau di tinggal sorang2, mula la melalak..paling teruk bila dah keluar sora vibrato (dia nangis ada gegar2) haha..sampai abah dia ckp Hanif ni nangis takde intro laa dia terus chorus..huhuhu..
Overall alhamdulilah senang jek nak jaga Hanif ni (tapi rasa2 Hadif lagi senang nak jaga muahaha) betul2..Hadif dulu ok jer letak kat bouncer sorang2 layan tv,sampai keje aku dah siap..Hanif ni sori laa..paling lama aku leh tinggalkan pun 15 minit je,kecuali abah dia ada..boleh handle dia kejap..tu pun kdg2 abah dia pass kat aku bila tym Hanif melalak nak minum susu..haha..tau panik...bygkan ler aku sorang2 handle 2 hero awak tu..Hanif ni bila dh ngantuk sangat dia akan meragam, dulu aku tak tau..ingatkan nak susu..aku sua je susu dia tak layan..makin kuat lak dia nangis..sekarang dh tau dh feel dia..

Sekarang ni Hanif dah boleh di agah tau..dia leh renung wajah kite, siap buat mulut muncung2 lagi..paling tak tahan bila kita agah dia senyum lebar sampai ngaga2 mulut..geram sangat, sampai aku rasa nak geget2 je pipi mahal dia tu..
Saat2 yg paling aku tak gemar tym2 Hanif termuak..uwaaaaa..dia muak bukan sikit yer,banyak..kdg2 aku rasa hampir semua susu tu keluar balik.. Kekadang dia tak keluar semua tapi sikit demi sikit susu tu mengalir dari mulut dia..padahal aku dh burpkan dia..risau sangat..aku takut dia tersedak waktu tidur sebab tu kekadang aku rela sumbat mulut dia ngan puting bila dia tak puas nak menyusu waktu tengah mlm, aku takut aku tak sedar..huhu..mcm tak pernah beranak je kan..semuanya nak risau..weii..aku baru ada 2 anak yer belum khatam lagi pun, ye la anak yg sulung pun baru setahun lebih.huhuhu..takpe2 belajar dari pengalaman walaupun pengalaman menjadi ibu tu baru seciput je..

Berkenaan ngan tempat tidur lak Hanif masih tidur sebelah aku..kekedang je aku letak dlm cot, tapi dah waktu subuh aku amik dia..sebab Hanif ni pandai cari badan..Hadif dulu ok je bila letak dlm tu,dia tido sampai pagi..mcm semalam konon2 nak biar je dia tido dlm kot,sebab aku selesma..tapi tak jadi gak sebab aku tengok dia gundah je dlm tu, nak tak nak terpaksa gak letak sebelah aku..huhuhu..tapi aku rasa aku kene ajar gak sampai dia nak tido dlm cot,sebab byk kebaikkan bila anak tido katil sendiri..nanti la aku try pelan2 harap2 aku berjaya..betul la kata orang.. lain anak lain ragamnyer..aku boleh katakan Hanif ni agak manja..haha..dah nampak dah.. Orang cakap anak yg lahir awal tahun memang lebih berdikari banding yg lahir pertengahan tahun..hoho pandai aku beranak..yg sorang bulan 1,yg sorang bulan 6..ntah2 no. 3 nanti bulan 12..muahaha.. Apa2 je la, yg penting aku saaangatttt sayannnngg anak2 aku..diorang lah penghibur serta penawar bagi aku dan suami..alhamdulilah..

Okay laa sebagai menutup tirai entry ni jom layan gambar2 Hanif yg terbaru...hihihi..












4 comments:

Rizziela said...

Alolo....bam bamnya Hanif..cute sangat anti tengok

Intan@mama Hadif & Hanif-Brunei said...

Hehe.. Tq aunty Ziela ;D

Okid said...

pergh..bambam nyer si hanif...geram tul nk gomoi dia..hehehdh brp berat dia intan..?

Intan@mama Hadif & Hanif-Brunei said...

Ehe.. Bam2 mcm abg dia dlu gak.. Nanti dh besar kecut ler tu..hihihi.. Berat msa 1 bulan hari tu 4.25kg jek.. Hok 2 bulan ni belum timbang lagik..ehe..

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.