Pages

My 3H

My 3H

Thursday, August 26, 2010

Check up 2 bulan

17hb hari tu Hanif ada checkup utk 2 bulan..biasa la kan baby ni tiap bulan buat checkup..nak pantau kesihatan diorg..check itu ini..so check up kali ni Hanif kene jumpa doctor..mcm biasa jer.doc check detak jantung, check kat paha dia, tak tau lak utk apa yer nak check part kaki tu kut..lepas tu check kat part tut tu..sebab anak lelaki le kan,wajib le check part situ,tak tau lak yer baby gurl kene check part tu ke tak..belum ada pengalaman lagi..muehehe..nanti la tanye kat akak n adik aku..huh sibok je nak tau..

Alhamdulilah doc ckp baby aku sehat2 jer..semua okay..siap tanyer lak aku beranak aper..aku jwb ler czer (ni jenis doc yg malas nak bukak file ler ni)..lepas tu bla bla bla tanyer lagi nape czer..anak dh berapa..heyy aku rasa mcm nak lepuk jer doc india ni, nasib kau lelaki..badan lak besar..file semua ada kat tgn tu..belek ler sendiri..tak tengok ke anak aku dh menggeletar kesejukkan dh ni, phm2 je la air cond kat klinik baru tu sejuk giler..leh wat aku beku tau..nasib ler romper Hanif tu siap ada seluar, leh la aku cover..tapi sengaja aku tak pakaikan..sebab aku tau lepas ni dia akan di injek tang paha gebu dia tu..huhu..as usual ler kalau part2 anak kene cucuk ni aku serahkan sepenuhnyer kat encik hubby..korang jgn tak tau dari dulu lagi aku tak pernah pegang anak tym kene cucuk..dari zaman Hadif masih baby sampai ler ada Hanif..aku seriau babe..sungguh aku tak berani nak tengok dekat2..ni la di namakan naluri seorang ibu kan..pantang nampak anak kene sakit dh sensitif..huhuhu..


Ni sebelum kene cucuk..abah dia siap pujuk2 dulu..calm down le kan sebab kejap lagi sure anak dia ni meraung dgn hebatnyer...tengok le muke Hanif tu seolah2 nak ckp mcm ni "abah pls laa, hanif tak mau kene injek..takutttt" hehehe..

zassssssss.. dah pun kene cucuk..sedap je nurse tu cucuk kat paha gebu si Hanif tu..sakit yer cyg..takper yer tu semua utk kebaikkan Hanif gak..bulan depan kene ready utk di cucuk lagi yer..ehehe..

Injek ni leh buat demam..so nurse dh bekalkan paracetemol,kene bagi terus bile dh sampai kat rumah sebanyak 1.5ml..punye ler susah nak bagi dia telan ubat tu..bercinta sungguh..so far result check up kali ni okay2 jer..berat Hanif dah pun mencecah 5.460kg..panjang lak dah 58.5cm..so le kan tak terlalu berat dan tak terlalu ringan..aku tak nak le anak aku terlampau berat kang obes kang sape yg susah..aku gakk..bagi aku yg penting biar le selari ngan usianye dan as long as carta graph pertumbuhan dia pada line yg sepatutnyer..
ohh yer nurse ada pesan lagi..aku kene tunggu call dari diorang sebab sepatutnyer hari tu Hanif kene sekaligus amik vaksin pencegah polio, yg titik kat mulut tu..tapi diorang dah kehabisan stok..huhu sama le mcm kes injek flu Hadif bagi dose kedua belum ada stok gak..alahai.. sampai bile la nak tunggu..okay ler..sampai sini dulu yer..

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.