Pages

My 3H

My 3H

Monday, October 4, 2010

Tukang kutip botol susu

Sekarang ni Hadif dah pandai ikut arahan..apa yg kite suruh ngan pantasnya dia bertindak..hehe..tapi kekadang dia blur gak..aku tunjuk benda yg dekat dia buat tak nampak..lepas tu sengih2..mcm sengaja je.misalnya tadi aku mintak dia ambik kutip tisu yg kat lantai..memang dekat je ngan kaki dia..aku tunjuk ulang2 dia senyum jek padahal dia dah nampak tisu tu..alih2 dia pi lari ke bilik amik benda lain then bagi kat aku..lepas aku dah buat tak peduli, baru la terhegeh2 amik tisu tadi..takkan tu kes naya mama tu namanye..haha..tak la Hadif nak gurau ngan mama je kan..huhu..nakal sungguh kamu wahai Hadif...

Mende baru yg jadi hobi Hadif lak sekarang ni ialah kutip botol susu..haha..lawak je bunyik dia kan.. Tapi memang betul.. hadif sekarang ni habis je 1 botol susu terus baling.. Sampai aku pun tak larat nak kutip..kadang sampai tergolek bawah sofa..aku pun 2x5 je kekadang lepas jek bagi Hanif susu main letak je..konon nanti2 la kutip n kumpul sekaligus cuci semua..aku letak tak nentu ada kat meja,atas speaker, kat rocker..ni sebab nak rush la..lepas dh burppkan..dodoi2 jap si Hanif tu sampai lena terus sambung buat keja lain..
Haaa.. Sekarang ni keje aku jadi mudah..dah ada tukang kutip botol susu..muahaha..beruntung aku, anak sendiri jadi tukang kutip..Tapi yg part2 nyorok bawah kerusi tu dia belum pass lagi..harus la dia nangis mintak aku amikkan..nak tak nak aku kene la nyorok gak,tak mau la biar botol tu lelama kat situ..Hadif memang suke buat mama dia ni banyak keje kan,sudah2 la main baling botol tu..huhu..untung badan aku kecik,ngam2 je..wakaka..

chakkkk! Amboi2 sampai penuh tangan nak kutip botol susu sendiri ngan botol susu adik tu, siap buat muka comel lagi..ala2 nak amik gambar untuk iklan botol susu la pulak hihihi..


lepas dah siap kutip semua botol susu tu Hadif letak ler kat 1 meja..clever boy! Mcm tu la boleh tolong mama..ringan gak keje mama sikit kan sayang..


Tak terasa tul la kan kemarin 3hb Hadif dah pun berusia 1 tahun 9 bulan..huhu..cepatnye anak aku ni membesar..mcm baru je aku ngandungkan dia,lahirkan dia n jaga dia..lagi 3 bulan Hadif akan menjangkau ke usia 2 tahun..seriusss mcm tak caye je anak sulung aku ni dah besar..
Sebenarnya memang tak sabar pun nak tunggu diorang membesar..tahun depan leh la aku belikan diorang baju yg sama,sebab aku gerenti raya tahun depan size badan diorang mesti lebih kurang jer besar..lepas tu boleh la aku berangan mcm dpt anak kembar..hihihi..bestnyerrr...

No comments:

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.