Pages

My 3H

My 3H

Tuesday, March 15, 2011

Botol susu

Tengok tajuk pun tentu korang dh tahu aku nak citer pasal apa..mestilah pasal botol susu anak2 aku.. Huhu..hari ni ada keluar kat surat khabar tempatan iaitu media permata..menyebut pasal botol susu yg mengandungi bpa..iaitu sejenis kimia yg merbahaya pada kita apatah lagi pada bayi.. Kata panjang dari BPA ialah bisphenol-A.. Terdapat pada botol susu yg di perbuat dari polycarbonate..utk mengenal pasti cek label botol susu anak anda,ia bertanda no 7 dlm kurungan segitiga(recycle) serta bertand pc d bwhnya..pc ni bermaksud polycarbonate..

Sekali aku cek memang byk botol susu anak2 aku yg berlabel mcm tu..aduhaiii kesian anak2 aku.. Moga2 tiada efek sampingan..lepas ni aku nak pi cari botol baru yg ada bpa free.. Biarlah mahal yg penting keselamatan terjamin..

No comments:

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.