Pages

My 3H

My 3H

Thursday, April 28, 2011

Si abg yg rajin

Kejadian di waktu pagi yer.. Aku baru jer siap memop seluruh rumah..wah3 kn main mood rajin aku hari tu..siap selongkar bwh sofa lagi nak bersihkan segala habuk yg dah lama bersemayam kat bwh 2..walaupun tak nampak dari pandangan mata tapi penting gak tau sebab habuk2 ni boleh buat kiter bersin2 apa lagi kat budak2.. Lagi laa sensitif yg amat.. Sebab tu la aku memang mementingkan kebersihan dlm rumah agar anak2 dpt bermain dgn selamat.. Echewahhh.. Dh pjg lak aku ni melalut..

Okay ler.. Bile aku nak mop lantai, mcm biasa ler kan aku siap gulung semua tikar or karpet yg ada.. Letak tepi dulu, biasa aku letak atas sofa jer.. Anak2 aku suh masuk bilik dulu..kang tergelincir kang..naya jer.. So bila dah siap n dah kering baru ler kasi budak dua org tu kuar bilik.. Selalu aku dh psg awal tikar kecil,,tapi hari tu pinggang aku rasa lenguh jer bila dh siap mop seluruh lantai.. So aku rehat ler kejap.. Main2 fb jap.. Eh eh.. Tetibe jer aku tengok tikar kecil aku dh di turunkan dan di letak kat lantai oleh c Hadif.. Alahaii.. Terharu aku tengok dia.. Beria-ia tul dia duk pasang tikar tu..siap tertongek lagi.. Aku apalagi terus snap gambo.. Tekun tul dia sampai tak perasan aku dh amik pic dia ni.. Huhu..







Alhamdulilah.. Rajin tul abg Hadif ni kan.. Ringan tgn nak tolong mama buat kerja rumah.. Sapa kata anak lelaki tak leh buat.. Boleh apa.. Hihi.. Sejuk perut mama tengok.. Tapi jgn silap,tu Hadif ikut angin gak..kdg kalu mood tak baik..jgn harap nak mintak dia buat sesuatu.. Aku suh buang pampers pun tak layan..siap buat muncung lagi.. Haha.. Tu la ragam anak2 kan..perangai diorg leh buat kite hilang penat walaupun sebenarnya dh terover penat!

2 comments:

suhailas said...

Rajin nya hadif menolong..!!!!

Intan@mama Hadif & Hanif-Brunei said...

hihihi. . ikut mood dier tu, kekadang takdenyer nak nolong.buat sepah ada la

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.