Pages

My 3H

My 3H

Monday, December 26, 2011

Cuti-cuti: part 1

Baru ada kerajinan nak on lappy, nak online dan seterusnye menghapdet blog aku ni.. ohh yer.. suami aku baru jer habis cuti so no more cuti2 lagi yer.. tunggu tahun depan..hihi, esok bermula la c suami bekerja macam biasa dan sekaligus bermulalah aku ngan anak2 berperap kat rumah sehingga lah wekend tiba.. okay ni aku citer pasal cuti2 part pertama..chewahh macam banyak jer aktiviti cuti kali ni kan..hihi..seronok gak la cuti di hujung tahun ni, aktiviti pertama yg kite lakukan adalah gi ke Miri, Sarawak.. ulang alik jer..sebab tak sampai bandar pun takut sesat..yelaaa belum pernah gi saner lagi..tunggu ada guide baru gi bandar sekaligus bermalam kat sana..insyaallah..

Kiter bertolak seawal pagi pada 13hb hari tu.. jam 6 pagi dah bangun, mandi ngan siapkan anak2..barang2 susu ngan pampers memang dah sedia awal malam tu bagi mengelakkan kelam kabut di pagi hari.. kite gi pun berkonvoi ngan parents aku,kakak dan adik aku serta suaminya..sayangnye cuaca hari tu kurang memuaskan dari seawal bertolak sampai la ke sempadan hujan turun ngan lebat..so perjalanan pun agak lambat ye laa jalan pun licin jer masa tu.. sampai sepanjang perjalanan tu kite terserempak ngan 3 kemalangan huhu..jadi insaf sebentar..biarlah lambat asalkan semuanya selamat..



Alhamdulillah pukul 10 dah selamat sampai..kiter singgah ke E-mart dulu.. shopping2 kat sana, of course ler kene tukar matawang dulu kan..hihi.. 1st tym aku gi situ agak jakun sikit..habis satu kedai tu aku round..padahnyer sampai ke malam kaki aku lenguh.. murah2 giler brg2 kat situ, mcm2 aku beli.. habis wei rm aku sehari tu..kuikuikui.. kaki shopping tul aku ni kan.. takpe la bukan selalu pun gi situ..



Dah puas round2 kat e-mart tu semua dah rasa lapar ye laa tengok jam pun dah tengah hari bebenor.. so kite pun zoom ke Giant mall..nak melahap kat food court kat sana.. makanan kat situ sedap2 gak..macam2 kiter order hari tu.. nasi lemak special, sup tulang, laksa sarawak, mee tiaw goreng.. bestt.. dah kenyang tu masing2 bawak diri round2 kat mall tu.. aku sempat singgah Giant gak.. kurang lebih gak ngan Giant yg ada kat sini..bezanya matawang jer..ekeke.. kat situ pun macam2 aku rembat..





Dah puas shopping kat giant kiter patah balik ke E-mart sebab mak aku belum puas ronda2 kat situ..so kiter follow jer..berbaloi gak gi situ balik sebab kiter sempat beli buah durian murah oo.. seikat rm20.. puas hati sebab duriannyer sedapppp dan lunak..pukul 3 lalu tu kiter pun berangkat balik brunei.. sempat singgah kfc jap nak tapaw jer..sebab balik rumah nanti confirm tak larat nak masak.. alhamdulillah jam 6 dah sampai rumah.. next tym nak gi situ gi, yg penting nak gi bandar dia bermalam lagi best kan..

5 comments:

Anonymous said...

It's an awesome paragraph in favor of all the online people; they will obtain benefit from it I am sure.

my webpage :: fat burner detox

Anonymous said...

I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was wondering what all is required to get setup? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
I'm not very internet savvy so I'm not 100% sure.

Any suggestions or advice would be greatly appreciated.
Kudos

My homepage; alta white online

Anonymous said...

Thanks for sharing your thoughts on body mass index.

Regards

Feel free to visit my web page - beep.com

Anonymous said...

Wow, that's what I was seeking for, what a stuff! existing here at this weblog, thanks admin of this web site.

My web site - genf20 bodybuilding

Anonymous said...

Thanks designed for sharing such a good opinion, article is pleasant,
thats why i have read it entirely

Feel free to visit my website :: creatine muscle builder

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.