Pages

My 3H

My 3H

Tuesday, March 13, 2012

Mee rebus



Tu dia mee rebus buatan ibu ku..sedap tak terkata..kuah dia di perbuat dari ubi manis, kari, daging cincang, sotong basah, taucu, kacang, buah keras ngan ikan bilis yg di kisar.. mak aku ckp senang je nak masak mee ni sebab dia semua main labuh je kat dlm belanga.. yg rumit tu la bahan2 sampingan dia seperti limau kasturi, bawang goreng, tauhu goreng, taugeh, lada potong, daun bawang, telur rebus.rumit sebab nak potong2, nak goreng2..celur kat air panas lagi..haha..idak le rumit sangat kan..yg penting semua bahan tu sebagai penyedap rasa..
Alhamdulillah tercapai dh hajat makan mee ni hari ahad yg lepas..memang dah lama ngidam.. so aku pun sponsor bahan2 dia lepas tu suruh mak aku masak kat rumah aku.. adik beradik aku yg lain pun semua dtg..seronok gak..happening bila semua berkumpul.. makan pun sampai tak terasa bile tergigit lada potong..mak aiii  berapi smpai telinga.. huhu..aku kalau makan mee ni kene taruk taugeh ngan daun bawang banyak2.. sedappppp..

No comments:

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.