Pages

My 3H

My 3H

Thursday, April 12, 2012

Makan petang?

uhuk uhuk..dah masuk bulan april rupannyer..baru terhegeh nak update entry baru kan..ok laa tak mahu bahas panjang..terus terang je sebab malas kadang sebab internet yang agak lembab membuatkan perasaan utk memblogging semakin lembik yerr..okay laa jom citer pasal makan..asyik makan jer kan..huhu..tanpa makanan tak hidup la weii..tambah lak skang ni bermacam makanan tak kire la manis ke masin ke..tapi aku bukan citer pasal lauk pauk yer..ni pasal makanan di petang hari..err..maksud aku minum petang la..tapi minum tak yah citer la kan..maklum jer minuman aku kebiasaannye adalah milo panas..kadang sejuk, tu pun bergantung pada keadaan.kalau aku rasa cuaca panas yaa minum yg berais la jawabnyer..aku jarang minum kopi atau nescafe sebabnye aku adalah manusia yg alah pada caffaine..huhu..kalau minum mende tu jantung aku automatik berdegup kencang..tapi kalau dh kepingin sgt nak minum tu aku campur la sikit kat milo janji ada rase..

chiss apa hal lak aku melalut pasal minuman ni kan..minum petang korang selalunye apa ek? hari2 sama ke tukar2 ke repeat mende tu berkali..meh jenguk apa makanan petang yg selalu aku hidang utk suami dan anak2..ni aku tempek gambo yer..alaa simple jer..aku ni bukanlah org yg rajin sgt nak buat makanan ni..paling senang pun goreng2 jer..


ni lak roti pratha segera ye puan2..termasuk kari pun segera..yg dalam tin tu la..panaskan jer..lepas tu tambah rasa sikit beserta kicap..roti pratha tu beli je yg beku kat kedai runcit..senang je panaskan majerin sikit lepastu taruk kat kuali..dh masak angkat..cicah le ngan kari tu..tak pandang ke lain woo..melantak sampai lichinnn..

yang ni minum petang yg teramat simple a.k.a paling malas le kan..ni pun aku wat semasa aku minum petang sorg2 jer di kala kesepian le kan..suami masih kat tempat kerja..anak2 lak masih d buai mimpi..so jawabnyer amik roti jacobs sapu nutella..sodap gak weii..manis2 lemak berkrim gitewww..






ni dia minum petang paling senang..beli dan goreng jer..favorit ni woo..cakoi bulat a.k.a perut kitang atau bahasa lainnye  kuih racun nyamuk le kan..sedap bangett ni rasa ala2 cakoi tapi ada perisa rempah tu yg buat dia agak unik sikit, nasib la beli je..nak buat memang tak pandai..


oo ini adalah makanan petang favorit hero2ku roti paun celup kat telur yang d bancuh ngan susu manis sikit..lepas tu goreng atas kuali yg di cairkan mentega..aku pun gemar oo..

yg ni mat mengenyangkan..sandwich..aku buat hentam 2 jer..yg penting kene ada single cheese, timun, telur goreng ngan sos cili..

hoho ni ketika aku paling rajin yer..sebab tu jarang nak makan popia inti cornbeef ni..ye laa agak malas nak gulung popia tu..tapi hasilnya agak puas sebab satu tin cornbeef beserta berkeping2 kulit popia tu menghasilkan banyak popia goreng..waduh..nikmat d makan bersama soscili yg di tambah ngan mayyonis..alamak terliur pulakk..


wokayyy tu je antara makanan2 petang yg selalu n jarang aku buat..haha..terpulang pada keinginan le kan..kadang paling2 senang lagi aku goreng nugget ngan french fries jer..yg penting mulut dan perut terisi..ngehehehe

1 comment:

Anonymous said...

Thanks very interesting blog!

Also visit my website pracownia reklamy

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.