Pages

My 3H

My 3H

Wednesday, August 15, 2012

Biskut ku yg simple

Ehehe..biskut apa yg simple tu..alaa biskut cornflakes madu jer pun..budak2 pun pandai buat kan..sebab tak yah nak bancuh2 tepung ke..nak sukat2 apa ker..bahan pun senang nak cari..main agak2 je..nak manis leh tambah madu atau gula..tak nak manis kurangkan.. simple2 mcm tu lama gak nak tunggu siap..sampai naik lenguh pinggang aku nak siapkan cornflakes tu dlm cup..nasib suami aku meringankan tulang utk membantu menyiapkan..anak2 lak sangat2 membantu..bantu makan!


proses memasukkan cornflakes madu ke dlm mangkuk kertas..byk gak isi dia buat 1 kotak besar ngan kotak kecil tu jer..



sedang di oven..psstt..oven baru beli ni..fresh2 lagi..ekeke..biskut cornflakes madu ni ler pembukaan rasmi..lepas ni nak bakar apa ntah..skang oven ni dah siap aku letak kat atas lemari..ehe..



dah pun siap d bakar..tak lama pun bakar..dalam 10 minit ke atas je..sejukkan kejap sebelum masuk dalam bekas plastik tu..



tu dia hasilnya..hampir jam 12 gak aku siap sebab memang aku start buat akhir gak..alhamdulillah dpt gak aku kasi kat mertua aku 1 balang..

okayl a aku dah ckp aku malas nak buat..so memang satu2 ni je la biskut yg aku buat..sebab yg ni simple..kalau nak beli mcm rugi je kan sebab biskut ni paling senang..yg lain2 memang aku beli jer..biskut aku tahun ni 6 mcm jer..oh yer..kek pun aku buat kek vico je..yg lain sme story aku tempah jer..

posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.