Pages

My 3H

My 3H

Sunday, August 12, 2012

Dah shopping

Alhamdulillah baru la ada peluang nak update..mcm bz bebenor je aku ni kan..padahal takde pun sibok buat kek ker biskut ker..ehh biskut ada tapi tu pun 1 mcm je..ala yg senang je..tutup mata pun boleh buat..ehehe..meh citer2 pasal shopping raya tahun ni..syukur..persediaan raya dah hampir siap..tinggal nak hias rumah je lagi..oppss dan baju2 belum siap d cuci dan d seterika..tu adalah pekerjaan yg amat malas nak ku lakukan..huhu..besok2 je laa yer..ada masa lagi..

paling penting bagi aku adalah persiapan utk anak2..ye la diorang kan makin membesar tahun ke tahun..tak leh muat dah baju tahun lepas tu..cara melayu ada la 2,3 pasang yg masih boleh d pakai..boleh la buat recycle i ni aku aku sediakan 2 pasang baju cara melayu seorang..baju casual lak 3 helai ngan seluar pjg 2 helai seorang..cukup le bagi aku..kasut sepasang seorang jer ngan stokin 2 pasang.. baju spare harys lah d bawak..takut kot kot le baju basah..tumpah air ke apa..takdo baju tak nak la aku biar anak2 bogel kat rumah org. kah3..



yg ni baju casual diorang..beli simple je..yg penting kain jenis tak tebal..beli kat Soon Lee megamart je..harus la berpasang pasang kan sebab aku kan ada anak kembar..kembar lain tahun..hihi..



seluar panjang..sengaja pilih yg agak panjang biar lama pakai..kalau beli yg ngam2 mcm rugi jer kan..panjang sikit boleh lipat jer..



kasut tahun ni aku pilih yg coklat..memula nak beli yg hitam lepas tu tak jadi lak mandangkan tahun lepas dh pakai warna hitam..coklat pun ok kan matching semua kaler..

utk aku ngan suami lak ala kadar je baju kurung ngan cara melayu kiter 2 pasang tiap sorg gak..kasut pun dah beli..aku pakai yg simple je pun..tak nak le yg heel tinggi2..bukan nampak pun kan..masuk rumah org. kasut tinggal kat luar gak..ekeke..persiapan brg kat rumah lak memang bertambah lah tahun ni mandangkan ni kali pertama kiter beraya kat flat..so mcm2 mende yg harus di beli..termasuk langsir, meja, karpet dan byk lagi..budget pun alhamdulillah..memadai gak .sebab apa yg di beli ni boleh d pakai lagi utk tahun lain..insyaallah..

okay la sampai sini dulu..aku chow yer sebab nak sambung buat biskut aku ni..alahai..cepat le siap..dh lenguh pinggang aku..ternampak lak bantal kat katil tu mcm2 melambai-lambai daku jer..huhu...

posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.