Pages

My 3H

My 3H

Thursday, September 13, 2012

sambung cerita raya 2012

meh meh.. sambung lagi cerita raya..belum habis lagi..nak gak citer..nak wat kenangan le katakan. ok lah raya ke 4 lak apa citer.. kiter gi ke rumah mak sedara aku lak kat Rimba..a.k.a adik beradik ngan mak aku..dia wat rumah terbuka..menu pun ok laa..ada laksa ngan lontong..tapi tak lama pun kiter kat situ..lepak2 jap lepas tu zoom balik rumah sebab mak2, pak2 sedara, adik beradik ngan sepupu2 aku nak beraya ke rumah.. sempat gak kiter order pizza utk menjamu diorg..aku order pizza yg large dua keping..tu pun amik yg dekat je..kat tasconi pizza.. mcm biasa ler kiter order yg perisa honey garlic chicken ngan rasa tuna.. ingatkan tak ramai yg dtg..hah sekali hamik ko..rumah aku kene serbu..huhu..sampai ada yg duduk kat bawah..tapi sonok tul..meriah suasana..budak2 lak sonok main kat bilik mainan..so mak bapak budak aman sikit nak jamu2 selera kann..




tu diaa..full house kan..ni baru le di namakn hari raya..ekeke...

bila semua dah balik terasa sunyi lak..pas tu biasa la aktiviti cuci gelas dan membersihkan.. lepas tu kiter anak beranak tak gi memana pun hari tu sebab mls..padahal sepupu aku ada wat rumah terbuka mlm tu..tapi kiter tak dtg sebab agak jauh tambah lak hujan..

Raya ke 5 lak beraya ke rumah mak sedara aku kat muara..tu pun silap jam..ingatkan dia wat openhouse dari tghari smpai mlm..rupenyer kul 2 ptg tu je terus doa selamat..maknernyer kite terlewat..huhu..org dh habis baca doa dh siap makan pun..kah3..nasib baik ada gak yg lewat mcm kiter so tak lah malu di situ..ehe..pas tu kite beraya ke rumah akak aku lak..kemudian ke rumah sebelah suami kat kawasan muara gak.. dh selesai kat sana..singgah le kat rumah parent aku..sempat lagi aku tolong2 mak kerat daging utk rumah terbuka hari minggu tu.

dak Hanif tgh tolong abah lapik tisu kat pinggan..'tolong kacau ler tu'

ok sambung lagi..raya ke 6 lak ke rumah mak su aku..dia wat rumah terbuka..lepas tu beraya ke mak sedara di Lambak..kemudian kat pak sedara suami lak rumah terbuka gak..so hari tu memang kenyang je..sampai tak larat dah nak beraya..so mlm tu kiter tido kat rumah parents aku sebab besoknya nak wat rumah terbuka kat sana..

nanti aku sambung citer pasal rumah terbuka yer..dah lenguh dh tgn aku ni..taip touchscreen ni memang agak susah..aku taip ayat pun berulang kali tersasar huruf..wakakaka.. ala..update pun pakai hp jer..ok laa..daaa

posted from Bloggeroid

Tuesday, September 11, 2012

cerita raya 2012

Alahaiii.. org lain dah lama buh citer pasal raya kan..aku bru jenguk blog baru nak update blog..waduh pemalas sungguh..malas nak karang2 citer..tapi tapi nak karang jugak walaupun org tak nak baca..takpe laa..sebab ni kan diary aku..hukhuk..kalau lupe aku boleh masuk sini baca semula citer2 kat sini..ehehe..

okay lah..raya pertama tu mcm biasa la kan..bangun awal..suami lak dh siap2 gi masjid utk sembahyang sunat hari raya..sementara aku kat rumah sibok siap2kan anak2 bujang aku..tu pun susah nak bangunkan diorang..nasib anak lelaki kan..kejap je pun nak siapkan..psang baju, kain samping, stokin kasut last sekali pasang songkok..dah siap..

lepas tu baru le gilran aku menyiapkan diri..ala simple jer pun..makeup sikit2, pasang tudung, siap..suami balik terus bersalaman minta ampun minta maaf dari hujung rambut smpai hujung kaki..agak berdrama sikit le kan time2 ni,,hihi..ok dah selesai semua..kunci pintu kunci tingkap, kite pun zoom ke rumah parents aku.berkumpul kat sana..

kat sana mcm slalu le kan semua menikmati juadah yg mak masak, sedap sgt..tapi kene le makan berpada pada sebab baru raya pertama kan..confirm smua rumah makan makan dan makan..huhu..dh siap makan aktiviti amik gambar..ehe..ni tiap tahun mesti buat..ye la sebab kite kan tahun ke tahun makin berubah..terutama anak2..tahun lepas masih baby..tahun depan lak dh pandai jalan..tup tup dh sekolah..so kenangan tu berubah ubah..dan wajah kite pun berubah..a.k.a semakin tua..kekeke..

selesai je amik gambar terus le seisi bersalaman..amik duit raya..dah tu terus zoom rumah nenek kat daerah Belait ngan Tutong..fuh perjalanan yg jauh..lepas tu zoom lak ke rumah sepupu aku sebab dia wat rumah terbuka raya pertama tu..kemudian ke rumah pak dan mak mertua aku.. lepak2 kat sana..sampai rumah kondem wooo..sakit badan..perut lak memang full..

Raya pertama tahun ni kiter anak branak memakai tema grey yer..kekekee..





Raya kedua lak..ke rumah pak sedara aku kat kg Lamunin..huhu ni pun perjalanan yg jauh gak..sebab dia wat rumah terbuka so kene la dtg kan..alhamdulillah kenyang perut.. lepas tu gi rumah nenek suami lak..kite berkonvoi reramai ngan sepupu dan adik beradik suami.. seronok gak..terasa meriah raya bile beraya beramai..tambah lak layan kerenah anak2..

Di hari raya kedua lak kita memakai baju tema bewarna hijau..ehe..



Raya ke 3.. adik aku lak buat rumah terbuka..so lepas je dari sana..kiter gi beraya ke rumah pak sedara ngan mak sedara suami lak..tu pun dekat2 je rumah diorang..ehe..jalan kaki pun boleh..

ok lah sampai sini je dulu yer. esok2 aku sambung citer raya seterusnye..daaa....

posted from Bloggeroid

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.