Pages

My 3H

My 3H

Monday, June 24, 2013

Check up pertama

Check up pertama aku hari tu adalah pada hari sabtu yg lepas.. 22hb le tu kan.. mlm sebelum tu kiter tido kat rumah parents aku..sebab tak nak kelam kabut bangun awal2..jarak klinik dari rumah parents aku amat lah dekat kat seberang jalan jer.. so senang le kan..bangun awal pagi tu siap2 terus zoom..hero2 aku yg dua org tu of corz ler tinggal kat sana.. kalau bawak susah woo.. bukan nye reti duk diam..

Mandangkan aku kene amik cucuk darah pagi tu dan dlm keadaan puasa..(mcm tak puasa pun hihi sebab start tghmlm je) so kene lah awal..dtg sana amik no. giliran utk amik darah.. nasib tak tunggu lama..dh selesai tu..terus buat check up..mcm biasa la kan..check protein dlm urine..timbang berat..alhamdulillah naik gak..timbang sebelum tu memang kurang berat aku..ye la sebab alahan yg teruk kan.. tym check up tu mcm biasa la kn ..nurse tanya itu ini..so aku pun mcm biasa tnya2 gak kan.. walaupun ni kandungan ke 3..tapi tak sama sebab kali ni teruk alahan ngan heartburn aku yg on off ni.. part paling syok semestinya masa first tym dengar heartbeat baby..mcm tak caya je ada seseorang dalam perut ni. Hihi.. alhamdulillh heartbeat baby normal..145 bpm.. tapi tapi..waktu nurse check perut aku dia rasa rahim aku tinggi..ada gak dia tanya..ada rasa nak kencing or tak..tak mungkin le kan sebab baru je aku kencing b4 check up tu sebab nak check urine kn..rasa cuak gak..nurse tu cakap fundal height aku tu berukuran 17-18cm.. sepatutnya usia kandungan 12 minggu rahim berada kat atas pubic bone je..yg ni aku dh dekat2 pusat..paling jelas nurse cakap kandungan mcm dh berusia 18 minggu..fuyoo..jauh tu.. so dia ckp..takpe la sebab ni baru first visit..kite tengok another check up lak..so hari rabu ni (lusa) aku ada check up ngan doctor lak.. kalau still high or bertambah maybe doc akan buat u/s..harap2 semuanya ok2 je.. sekaligus ngan result darah aku hari tu..sebab waktu preggy aku memang selalu kes kurang darah di awal kehamilan..harap2 kali ni normal jer..

posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.