Pages

My 3H

My 3H

Friday, June 21, 2013

Ragam mengandung

Cerita pasal ragam mengandung aku kali ni alahaii..memang tak sama ngan waktu aku preggy kan Hadif dan Hanif dulu..kalau dulu aku preggy pun mcm tak preggy..dari awal ngandung sampai tak sedar perot dh besar..alih2 dah pun beranak..seronok..langsung takda alahan..bleh kata macam tak mengandung jer..mood pun elok jer...

Beza sgt dgn preggy kali ketiga ni..terok sangat.. boleh kata hari2 aku wekk wekk.. siksa banget kali ni..makan pun tak selera..sebab mcm trauma nak makan..tiap kali lepas makan confirm keluar balik..kadang makanan belum hadam lagi dah keluar pure lagii..bayangkan ler..berat aku pun berkurang..mula dari usia kandungan 6 minggu lagi aku dh kene alahan..masa tu belum tahap muntah2..tapi air liur terasa pahit je manjang..tak suke woo.. telan je rasa payau..pahit..erkkk..hisap gula2 pun sama gak..kurma madu pun aku dh try..huh..malas nak refresh balik keadaan masa tu..aku sampai rasa mcm yg ni adalah preggy aku yg pertama..ye laa kan yg sebelum2 ni tak pernah langsung ada alahan..tu yg jadikan preggy kali ni adalah pengalaman aku yg pertama..

Masuk je ke 8 minggu dh takde rasa air liur pahit mcm tu..dh penyakit lain lak.. iaitu heartburn and indigestion..siap package mual2..yg ni lagi terok..aku langsung takde selera makan nasi..hari2 mkn yg mana masuk kat tekak..sangat le seksa..perut lapar tapi takda selera..tu yg aku rasa berat aku menurun..huhu.. kadang bile aku dh selera makan tu, aku akan makan dgn byknya..tak sedar diri..hah sudahnya sejam lepas tu..keluar semua yg d makan..

Part masak jgn cakap laa..memang takdenya nak masak..sian anak2 aku..tu yg beli je..tapau..huhu..nak buat cane kan dh aku tak mampu..baru tumis bawang pun dh rasa loya..jgn kn aku masak..jiran aku masak pun aku boleh termuntah..bygkan le seksa aku tu.. sampai2 aku rasa..ok laa..cukup la 3 ni kut.. Tak sanggup dah nak hadap alahan2 mcm ni..

Alhamdulillah masuk ke minggu ke 12..alahan dah berkurangan..dh kurang muntah..heartburn pun jarang..ada la kekadang kalau makanan tu aku makan ikut suke2 hati..hah..confirm le keluar balik..mcm mlm tadi..mkn cucur byk sgt..lepas tu melantak mangga..anggur..minum air samboi.. waktu mandi hamik ko keluar balik..nasib tak banyak.. aku top up la makan nasi sikit ngan sup..boleh lah gak..janji isi kan..sebabnyer..start jam 12 tgh mlm ni aku kene puasa..sampai esok pagi..sebab esuk nak cucuk amik darah ngan check up aku yg pertama..harap2 semuanya ok2 belaka..doa2kan aku yer..

Okay laa..get to go..nak bobo dulu..kalau tak tido kang perut ni asyik la berkeroncongan..

posted from Bloggeroid

1 comment:

mamasyafi said...

Huhuhu....get well soon sis. Some info on prenatal suplement



http://mamasyafi.wordpress.com/2013/09/15/shaklee-vitalea-vs-pregnancy-multi-vitamin/


Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.