Pages

My 3H

My 3H

Friday, August 30, 2013

Sedih dan pilu

Tentu semua ingat kan pasal pet kiter yg bernama yaya..alah yg hamster tu.. tu adalah pet kesayangan kiter anak beranak..dah lama dh kiter jaga dia..sgt2 syg kat yaya tu.sebab dia dah leh kenal kalau kiter panggil2 nama dia..sangat2 aktif..dia tau bila jam nak bermain..yaya akan gigit2 sangkar bila nak mintak keluar bermain..taruh dalam ball..dia akan lari2 ronda seluruh rumah.. kadang yaya ikut langah kaki kiter gi mana..kiut sangat..ala2 manje gitu..

Tapi sekarang semua tu dah tinggal kenangan..yaya dh takde..tepat pukul 10 malam kemarin dia hembus nafas terakhir di depan mata aku..al-kisahnya masa tu kiter baru jer sampai rumah..huby nak bagi makanan baru kat Lola..(lola tu siapa pulak..ok nanti citer pasal dia k) tetibe yaya keluar perlahan dari rumah kecil dia.. huby rasa pelik..sebab biasanyer kalau dia kluar dari rumah tu dia akan lari2 gigit2 sangkar nak keluar..tapi malam tu langsung tak gerak2. Dia stay je..huby panggil2 nama pun langsung tak respon, mata dia terkatup rapat tapi masih bernafas pelahan.. huby pun jerit panggil nama aku.. aku dh dapat rasa dh sumthing wrong kat yaya bile huby panggil..

Ok serius aku sgt2 sedih bila tengok keadaan yaya mcm tu..dia lemah..sakit..mcm diarhea..perut dia yg biasanya gemuk berisi jadi kempis..heran kenapa jadi macam tu sebab aku tengok hari sebelum dia ok jer lincah macam biasa..aku ckp kat huby bawak dua keluar dari sangkar..lapik tuala kat badan dia.. aku lak mcm tak nak terima keadaan dia masa tu..aku cakap kat diri sendiri yaya ok ni..aku try sua air pakai syringe..gigih aku suapkan..dia bagi respon..tapi tak lama..tetiba dia dh tercungap cungap..nafas pun dari mulut.. aku amik madu nak bagi..tapi bila aku baru start bancuh..badan dia mcm menggeletar..ok la..aku dh tau tu la nafas terakhir dia..tepat jam 10.. depan mata aku lak..ok sgt sedih..walaupun hanya seekor binatang yg kecil tapi aku rasa dia byk bagi kiter sekeluarga keceriaan apatah lagi bila tengok dia main2 ngan anak2..


keadaan yaya bertarung nyawa..time ni nafas dia dah semakin slow..aku gosok2 badan dia nak bagi semangat..dada aku sebak tengok dia masa ni.. :'( paling sedih bile hadif tengok abah dia masukkan bungkus n masukkan yaya dalam plastik..dia siap kat abah dia jgn buang yaya..kesian..hadif syg yaya. Huwaa.. nak meraung rasanyeer..



rest in peace yaya..we gonna miss u.. ni yaya sdg bergangnam style..ahh..nak ngalir air mata bila tengok pic ni..mula la timbul persoalan..kalau laa..kalau laa..yer..kalau laa kiter awal tau yaya sakit. Huby sanggup bawak dia gi klinik haiwan.. tapi semuanyer terlambat. Yaya dh nazak pun kalau bawak pun memang dh takde harapan..sebab hamster ni memang sangat sensitif bile dah sakit macam ni..takpe laa..sekurang kurangnya yaya dh byk tinggalkan kenangan wat kiter semua.. good bye yaya..u'll always be remembered :')

Huby dah tanam yaya kat bawah pagi tadi..tak jauh ngan tempat dia tanam yuyu (hamster syrian kite dulu) huby ckp dia nangis time kubur yaya tu.. huhu.. kalau aku..memang tak sanggup nak tengok..sedihh..

posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.