Pages

My 3H

My 3H

Thursday, September 26, 2013

Kandunganku 26 minggu (update)



Alhamdulillah pejam celik dah pun 26 minggu usia kandungan aku yg ketiga ni..tak lama lagi dah nak masuk 7 bulan..huhu..seram je rasa bile dah nak memasuki ke trimester ketiga..maknanya dah tak lama lagi baby akan lahir.. minda kata dh ready tapi fizikal ni mcm belom..huhu..masih terbayang akan kesakitan melahirkan yg lalu.. tapi takkan la nak biar je baby ni kat dalam kannn..hahah..memang tak patut..dah cukup bulan harus lah dia keluar jumpa mama jumpa abah ngan abg2 dia..hihi.. mcm tak sbr lak..ceh tadi kata takut..

Oh yer kemarin aku dh pun lepas azab buat gtt (glucose telorance test)..seawal 7.45 pagi dah sampai kat klinik..cucuk darah lepastu hah habiskan 1 gelas air gula.. kali ni bukan glucose..tapi betul2 gula yer..sumpah aku rasa nak termuntah! Separuh dah masuk separuh lagi rasa nak buang..tapi tak leh sebab kene minum dpn nurse..so layan..telan je..wlaupun hakikatnya gula itu adalah manis tapi kepahitan ku rasakan..ewahh.. lepas je cucuk darah dan telan segelas air gula tu..terus gi buat checkup.. bagus kan buat gtt terus check up..takde la lama tunggu 2 jam.. alhamdulillah semua normal.. kedudukan baby pun elok..kepala kat bawah..kalau kat atas aku tak suke sebab tak selesa..tambah2 kalau dia tekan kat rusuk..hoho..rasa nak marah jer kat baby..

So lepas je buat checkup..huby ajak balik dulu..sebab masih awal..baru pukul 8.45 ada 1 jam lagik nak cucuk darah kali kedua..balik le kejap kat rumah mak..sebab mlm tu pun kiter memang tidor kat sana..sampai je rumah..mule la kepala aku pening.. huhu..ni efek gtt.. ye la puasa start jam 10 mlm..smpai waktu tu tak mkn apa2..tetibe perut ni dikejutkan ngan air yg teramat manis..confirm ler rasa mual kan..sampai aku dh nak surrender dh..nak minum air..tapi huby suruh sabar..sebab jam dh 9.30 masa tu..kejap lagi nak cucuk darah..so tak jadi nak minum..lagipun huby ckp nanti result tak accurate..huhu..tul gak kan..susah2 je habiskan air gula tu tetibe result tak betul..rasa sia2 jer..

Tepat jam 9.45 terus zoom klinik.. tetibe tym nak jln tu hanif meraung lak..ahh sudah..angkut je sekali ngan hadif gak..wlaupun dia ok jer..tapi aku tau bile adik dia dh ikut confirm dia akan marah.. sampai je sana aku jer yg turun..huby ngan anak2 tunggu dalam kereta.. nasib baik tak lama.. tu pun aku jadi pelakon yg terjun..hahah..sebab tetibe je ada RTB ( Radio Televisyen Brunei) nak buat rakaman bahagian pengambilan darah..so diorang minta izin kat aku utk di buat rakaman..alahaii.. nak tak nak..ok je lah..malu gak sebab aku simple je..ngan muke yg agak la pucat..pakai spec lak tu sebab malas nak pasang lens bagai awal2 pagi tadi..huhuh.. so dh selesai..settle! Lepas azab buat gtt..jgn kene sekali lagi sudahh..aku tobat nak minum..

posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts with Thumbnails

My Lovely Awards

My Lovely Awards

My Popular Entries


I made this widget at MyFlashFetish.com.